krachtoefening

Alleen maar hardlopen tijdens trainingen is eenzijdig en daardoor heb je meer kans op blessures. Body Company leert je tijdens de trainingen te lopen met je héle lichaam. Daarvoor heb je ook sterke armen, schouders, buik- en rugspieren nodig. Body Company combineert in de trainingen daarom het lopen met looptechniek en krachtoefeningen. ‘Core-stabilitytraining’ komt heel vaak aan bod in de training. Want sterker worden doe je door de kracht van de herhaling.

Bekende oefeningen zoals planken (voorwaarts en zijwaarts), opdrukken en dippen (tegen zwabberende bovenarmen), doen we heel vaak in de trainingen er even bij. Verder natuurlijk ook veel squats voor sterke billen en bovenbenen, evenals lunges en bijvoorbeeld ook conditie-oefeningen zoals touwtje springen.

Er zijn tientallen variaties te bedenken op alle oefeningen en de trainer zorgt iedere training voor een gevarieerd programma, waar in belangrijke oefeningen vaak terug komen (soms weer op een net iets andere wijze).

Door de combinatie van conditie- én krachtoefeningen, maak je de meeste kans om blessurevrij te blijven. En om in het dagelijks leven letterlijk, maar daardoor ook figuurlijk ‘sterker in je vel’ te zitten.

Tijdens de training mag je een motiverende, inspirerende en positieve coaching verwachten van de trainer. Het gaat bij ons niet alleen om de prestatie, maar wel om de inzet. De prestaties volgen dan vanzelf maar zijn niet meteen het doel. Nét in de training meer van jezelf vragen, dan je zelf in je eigen trainingen zou doen: dat is de meerwaarde van een professionele trainer die veel kennis heeft van fysieke belastbaarheid en oplossingsgericht coachen.

sweat now, shine later